Lösenpriset gäller under förutsättning att kunden har betalt samtliga hyror och avgifter fram till lösendatumet.
Det är inte lätt att hitta rätt lösning idag. Våra erfarna experter guidar er att bryta ner miljöer och funktioner för att hitta de bästa och mest effektiva lösningarna för varje del av er organisations behov oavsett om det är en infrastruktur hos er eller hur ni kan utnyttja de globala molnens kapacitet utan att tappa kontrollen.
Ricoh IT Partner Örebro hjälper er att strukturera, välja samt integrera plattformar och leveransmodeller. Vi hjälper er göra det komplexa enkelt!
Spillvärmen från vårt datacenter i Stockholm värmer tusentals lägenheter genom ett samarbete med energibolaget Stockholm Exergi och deras initiativ Öppen Fjärrvärme. För att kyla datacentren i Akalla utanför Stockholm köps fjärrkyla från Fortum. 2015 installerade Stockholm Exergi en värmeväxlare i vårt datacenter och kopplade på oss på fjärrvärmenätet. Fjärrkylan som värms upp i vårt datacenter återanvänds och pumpas ut i fjärrvärmenätet och används för att värma upp bostäder i närheten. Genom detta projekt har resultatet blivit att istället för att släppa ut överskottsvärmen, värmer vi årligen upp tusentals lägenheter samtidigt som vårt koldioxidavtryck minskar och kostnaderna för energi.
Att ge servrar och annan vital IT-utrustning en miljö som gör att du kan vara trygg kräver mycket. Du kräver att era IT-lösningar alltid ska fungera. I vårt datacenter har vi gjort alla investeringar som krävs för att kunna erbjuda dig en säker driftplats för både vår egen och din IT-utrustning. Allt är dubblerat och designat för avbrottsfri drift såsom kyla, reservkraft, kommunikation, el, etc.
Vi har också full miljöövervakning (brand, vatten, temperatur) så att vi hinner upptäcka potentiella hot innan de i praktiken blir till ett problem. Självklart har vi både skalskydd och passersystem som säkerställer att endast behöriga har åtkomst till den känsliga utrustningen som står här.
Trots att världen idag är mer global än någonsin, börjar många rikta blickarna lokalt när det kommer till IT-tjänster. Bland företag ökar efterfrågan på̊ någon som alltid är tillgänglig, tar helhetsansvar och ger ett svar på svenska. Framför allt ökar behovet av en juridiskt korrekt och säker lokal hantering av affärsdata för molntjänster.
Lokalproducerade svenska IT-tjänster kräver mer än bara en lokal närvaro. Vi har kompetensen nära dig. Vi har 12 konsulter på plats i Sverige, Örebro med några av de högsta certifieringarna hos våra strategiska partners.
IT-landskapet är i ständig utveckling och behoven förändras från dag till dag. Att vara agil är idag en nyckelfaktor för att kunna skapa sig en framtidssäker IT-infrastruktur. Att vara fastlåst i ett eget datacenter innebär inte samma flexibilitet och riskerar att leda till kostsam överkapacitet när behoven förändras och fler system flyttar till molnet.
Att vara fysiskt nära molnet med säkra direktkopplingar garanterar inte bara hög prestanda, det gör också att du inte behöver gå över osäkra internetkopplingar. Med garanterat hög prestanda och SLA-nivåer på över 99,9 procent säkerställs både uppkoppling mot molnet och driften i själva datacentret.
Molntjänster är IT-tjänster som låter dig hantera program, processorkraft, datalagring och annat online istället för via datorns mjukvara. För att en tjänst ska räknas som en molntjänst är det vissa krav som måste uppfyllas. Du som företagare ska kunna beställa, ändra och ta bort tjänster utan någon mänsklig inblandning. Dessutom ska du kunna ha åtkomst till tjänsterna från olika enheter, till exempel dator, mobil och surfplatta, via internet. De flesta molntjänster har en fast månads- eller årsavgift vilket gör att ni slipper betala för outnyttjade resurser vilket ofta är fallet med traditionell IT-drift.
Flexibelt och användarvänligt
En av de främsta fördelarna med molntjänster är att de är flexibla och användarvänliga. De ägs av leverantören och ni som företagare konsumerar de här tjänsterna utan att behöva äga dem eller att behöva förvara dem på era datorer.
Frigör tid
Att skaffa molntjänster frigör tid och arbete för ert företag och gör det möjligt för er att koncentrera er på er kärnverksamhet. Alla leverantörer av molntjänster erbjuder sina kunder hög säkerhet vilket ofta blir kostsamt för mindre företag.
Kostnadseffektivt
Molntjänster är väldigt kostnadseffektivt för ert företag. När ni vill uppdatera era tjänster innebär molntjänster låga ingångskostnader för er eftersom ni inte behöver köpa mjukvaran. Tack vare att ni har en fast månadskostnad blir det enkelt för ert företag att budgetera och ni behöver inte stå för underhålls- eller säkerhetskostnader.
Lagring i molnet
Lagra dina filer på ett säkert ställe. Öppna dokument och gör ändringar som synkroniseras automatiskt i molnet eller synkronisera lokala kopior av filer som du kan visa och redigera offline. Dela dina filer tryggt och enkelt så att andra kommer åt dem på ett smidigt och säkert sätt. Olika organisationer kräver olika lösningar. Oavsett hur er organisations behov ser ut och vilka molntjänster ni än må behöva, kan ni med fördel ta hjälp av oss på Ricoh IT Partner Örebro. Med hjälp av våra experter tar ni enklare er verksamhet till molnet.
Problem? Inga problem!
Servicedesken är vår mätbara support till dig och dina kollegor.
Vi har stenkoll på Er IT-miljö och kan snabbt agera när problem uppstår.
Du hamnar alltid hos en kunnig konsult med koll på Er IT-miljö.
Vi jobbar ständigt för att hela tiden utveckla, förbättra och förnya den.
Vår servicedesk innebär att vi sköter dina slutanvändares supportärenden.
Stort som smått, vi tar det.
Direktnummer, e-post eller möjlighet till helt dedikerad linje med det egna varumärkets talsvar.
Så fort vi fått in ditt ärende läggs det upp i vårt ärendehanteringssystem.
Därefter börjar vi jobba med dina bekymmer och försöker avhjälpa och lösa ärendet snabbast möjligt.
Detta för att ni och er organisation ska fokusera det ni är bäst på.
Follow print, dokumenttolkning, automatiska flöden och processer oavsett vilket så kan vi vara behjälpliga. Övergången från traditionella pappersbaserade arbetsflöden till grönare digitala flöden kan ge stora kostnadsbesparingar och förbättrad effektivitet i verksamheten. För att inte nämna de positiva effekterna på företagets miljöstrategi.
Men att förbättra hanteringen av affärsdokument och information handlar om mer än att bara implementera ny teknik. Det handlar om att förstå behoven i er bransch och i verksamheten, de processer som används samt personalen så att er tekniklösning fungerar i harmoni med er miljö.
Vare sig ni letar efter en miljöanpassad, mångsidig storformatskrivare för inomhus- och utomhusskyltning eller ett multifunktionellt dokumentcenter med skanning, kopiering och efterbehandlingsfunktioner som även ska klara storformat har Ricoh en hel rad professionella hårdvarulösningar för olika ändamål.
Utskriftsbehoven har expanderat de senaste åren och både tryckerier och interntryckerier letar efter sätt att förbättra kvaliteten och effektiviteten samtidigt som kostnader minskas. Ricohs tjänster inom grafisk kommunikation erbjuder skräddarsydd hårdvara, mjukvara och arbetsflödeslösningar som förbättrar och förändrar stora och små organisationers och företags utskriftsmiljöer.
Print som tjänst eller hur vill ni ha det? Vi kommer hjälpa dig till den smarta lösningen. I vår värld är förutsättningen för en effektiv drift, bra service och snabb support att vi finns nära våra kunder. Därför har vi en extremt stark serviceorganisation såväl över hela Sverige som i resten av världen. Genom vårt rikstäckande nät av Ricoh IT Partner finns personlig support med detaljkunskap om varje kunds verksamhet och tekniska lösningar.
Ca 250 supporttekniker står redo och på central nivå kompletterar vi med ytterligare specialistkompetens på produkt- och mjukvarusidan. Serviceavtalen erbjuder en smidig och trygg lösning för övervakning och regelbunden service, som i sin tur minimerar risken för fel och kostsamma driftstopp.
Problem? Inga problem!
Servicedesken är vår mätbara support till dig och dina kollegor.
Vi har stenkoll på Er IT-miljö och kan snabbt agera när problem uppstår.
Du hamnar alltid hos en kunnig konsult med koll på Er IT-miljö.
Vi jobbar ständigt för att hela tiden utveckla, förbättra och förnya den.
Vår servicedesk innebär att vi sköter dina slutanvändares supportärenden.
Stort som smått, vi tar det.
Direktnummer, e-post eller möjlighet till helt dedikerad linje med det egna varumärkets talsvar.
Så fort vi fått in ditt ärende läggs det upp i vårt ärendehanteringssystem.
Därefter börjar vi jobba med dina bekymmer och försöker avhjälpa och lösa ärendet snabbast möjligt.
Detta för att ni och er organisation ska fokusera det ni är bäst på.